Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΞΕΝΙΑ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Είναι αριστούχος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος Master of Arts in Contemporary Practice of Shakespearean Theatre (University of Essex) και Master of Philosophy in English Literature (The Shakespeare Institute, University of Birmingham), και Διδάκτωρ Αγγλικής Φιλολογίας (Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Επίσης πραγματοποίησε μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών.

Έχει διδάξει, εκτός από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και σε κρατικές και ιδιωτικές δραματικές σχολές. Έχει επίσης συμμετάσχει σε διάφορα ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Έχει δημοσιεύσει τρία βιβλία, δεκάδες άρθρα, καθώς και κριτικές βιβλίου και θεάτρου σε συλλογικά έργα και περιοδικά, και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Ασχολείται κυρίως με τον Σαίξπηρ και το θέατρο της Αναγέννησης, και ειδικότερα με θέματα όπως τα φύλα και η ετερότητα, οι σαιξπηρικές διασκευές και οι σαιξπηρικές αναφορές στη σύγχρονη λαϊκή κουλτούρα. 

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Βιβλία

  • Ο Σαίξπηρ οριζοντίως και καθέτως, Αιγόκερως, Αθήνα, 2019.
  • Ζητήματα φύλου στο θέατρο του Σαίξπηρ και της Αναγέννησης, δεύτερη βελτιωμένη έκδοση, Παπαζήσης, Αθήνα, 2020.

Άρθρα

  • “Food and Identity in Shakespeare’s Plays”, Signs of Identity. Literary Constructs and Discursive Practices, ed. Emilia Parpală, Cambridge Scholars, Newcastle upon Tyne, 2017, 66-80.
  • “The Price of Difference: Shakespeare’s Variety of Bullying”, Shakespeare: His Infinite Variety, ed. Krystyna Kujawińska Courtney and Grzegorz Zinkiewicz, Łódź University Press, Łódź, 2017, 45-68.
  • “Shakespeare and Modern Greek Politics”, Cahiers Élisabéthains 96.1 (July 2018), 41-58.
  • “Leading Ladies on the Modern Greek Stage: Personal and Political Rivalries from Paraskevopoulou and Veroni to Kotopouli, Kyveli and Papadaki”, The Palgrave Handbook of the History of Women on Stage, ed. Jan Sewell and Clare Smout, Palgrave Macmillan, 2019, 357-375. 
  • Timon of Athens and the Greek Financial and Moral Crisis”, Perspectives on Shakespeare in Europe’s Borderlands, ed. Mădălina Nicolaescu, Oana-Alis Zaharia and Andrei Nae, Editura Universitãţii din Bucureşti, Βουκουρέστι, 2020, 223-238.  
  • «“Ωραία η λέξη ‘νόμιμος’!”: Οι νόθοι στον Σαίξπηρ», Θέατρο και ετερότητα. Θεωρία, δραματουργία και θεατρική πρακτική, πρακτικά ΣΤ΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου, Ναύπλιο, 17-20 Μαΐου 2017, τόμος Γ΄, επιμ. Μαρίνα Κοτζαμάνη κ.ά., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ναύπλιο, 2021, 17-29.
  •  “From Black to White, from Man to Beast, from Tragical to Comical. Representations of Othello on the Modern Greek Stage”, Othello in European Culture,ed. Elena Bandin et al., John Benjamins, Amsterdam/Philadelphia, 2022, 113-132.   
  • “When Mac Met Beth: Adaptations of Macbeth in 21st-century Greece”, David Greig’s Dunsinane and the Rewritings of Macbeth, ed. Christine Kiehl and Michèle Vignaux, Coup de théâtre, RADAC no 36, 2022, 209-228.  
  • «Ο Σπύρος Ευαγγελάτος και η αναγέννηση της Αναγέννησης», Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, επιμ. Παναγιώτης Μιχαλόπουλος και Γιώργος Π. Πεφάνης, Παπαζήσης, Αθήνα, 2023, 377-391.