Η Θάλεια Μπουσιοπούλου είναι μέλος ΕΕΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ από το 2022, στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του οποίου διδάσκει από το 2020. Δίδαξε επίσης στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Lille της Γαλλίας ως λέκτορας της νεοελληνικής γλώσσας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Lille, όπου πραγματοποίησε διατριβή με θέμα «Personne tragique-personnage tragique dans les écritures dramatiques contemporaines en France et en Grèce». Είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ, ενώ παράλληλα εκπονεί ερευνητικό έργο στο Ερευνητικό Εργαστήριο «Θέατρο, Φιλοσοφία και Εκπαίδευση» του ίδιου Τμήματος. Είναι συνεκδότρια του γαλλόφωνου ετήσιου περιοδικού «Petits Essais»-Μικρά Δοκίμια και συνιδρύτρια του ομώνυμου μη κερδοσκοπικού ελληνογαλλικού συλλόγου που ιδρύθηκε το 2021. Απόφοιτος του Φ.Π.Ψ. του ΕΚΠΑ, πραγματοποίησε το μεταπτυχιακό της στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ ως υπότροφος του ΙΚΥ. Από το 2005 έως το 2022 εργάστηκε ως φιλόλογος στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον χώρο της θεωρίας και της φιλοσοφίας του θεάτρου.
Επιλεγμένεςδημοσιεύσεις
«Du personnage tragique déterritorialisé à la personne tragique transformée: trajectoires vers une altérité constitutive», Παράβασις 19-20 (2021-2022) (υπό έκδοση).
«Ο ρεαλισμός του θαύματος: Η ευτυχής συνάντηση του Σπύρου Ευαγγελάτου με τον Παύλο Μάτεσι στον Περιποιητή φυτών», Παναγιώτης Μιχαλόπουλος - Γιώργος Π. Πεφάνης (επιμ.), Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, Παπαζήσης, Αθήνα 2023.
«Η επέλευση του Ίδιου στο ρευστό τοπίο του 21ου αιώνα: ο άνθρωπος ως “υποκείμενο αλήθειας” του A. Badiou στη δραματουργία του W. Mouawad και του Π. Μάτεσι», Εύη Προύσαλη (επιμ.), Παραστατικές Τέχνες στον 21ο αιώνα Σύγχρονες Πρακτικές και Νέες Προοπτικές, Θεατρολογικό Συνέδριο, Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών - Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Ευρασία, Αθήνα 2023, σ. 155-160.
«Πυρκαγιές του Ουαζντί Μουαουάντ. Διασταυρώσεις και περάσματα: από την ιστορία στον μύθο, από τη θεατρική σκηνή στην κινηματογραφική οθόνη», Γιώργος Π. Πεφάνης – Ιωάννα Αθανασάτου (επιμ.): Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, εκδόσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Αθήνα 2021, σ. 343-356.
«La géométrie mythique du Philoctète de Vassilis Ziogas», Petits Essais, vol. 2, octobre 2022.
«L’inhumain dans l’œuvre de William Faulkner et dans celle de son traducteur Pavlos Matessis», Alexandra Sfoini – Danielle Morichon (ed.-contr.), «Traductions et traducteurs dans les Balkans XVIIIe – XXe siècle», Études Balkaniques, 2019/1, n° 23, Cahiers Pierre Belon, σ. 337-359.
«Μια προσέγγιση της έννοιας του τραγικού υπό το φως της θεωρίας του συμβάντος του Alain Badiou και της φιλοσοφίας του Martin Heidegger. Εφαρμογή σε δύο θεατρικά έργα του Παύλου Μάτεσι», Γιώργος Π. Πεφάνης (επιμ.): Η φιλοσοφία της σκηνής. Θεατροφιλοσοφικέςεστιάσεις, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2019, σ. 525-549.
«La dimension symbolique du repas dans la dramaturgie néo-hellénique. Le dîner en tant que seuil dans les œuvres théâtrales de Pavlos Matessis et de Dimitris Dimitriadis», Cahiers balkaniques, [En ligne], Hors-série | 2016, mis en ligne le 07 mars 2016, URL: ceb.revues.org/6350 ; DOI : 10.4000/ceb.6350, σ. 103-113.
«Μορφές γλωσσικής ειρωνείας στο δραματικό σύμπαν του Παύλου Μάτεσι», Νέα Εστία, «Αφιέρωμα: Παύλος Μάτεσις», τχ. 1866 (Σεπτέμβριος 2015), σ. 571-592.