Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση

ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Ο Βασίλης Ζακόπουλος πραγματοποίησε τις βασικές σπουδές του στην Παιδαγωγική Επιστήμη (Μαράσλειος Παιδαγωγική Ακαδημία 1987 και Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 2014) κι εξειδικεύτηκε στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση αποκτώντας το μεταπτυχιακό του (M.A., 1996) και το διδακτορικό του (Ph.D., 2001) από το University of Reading στη Μεγάλη Βρετανία. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός στην Α/θμια εκπαίδευση, από τα οποία έξι χρόνια, από τη θέση του Διευθυντή σχολικής μονάδας. Έχει διατελέσει ανά διαστήματα επιμορφωτής σε πολλά προγράμματα όπως, επιμορφωτής επιμορφωτών Β΄ επιπέδου για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση (ΠΑ.Κ.Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2008), επιμορφωτής Β΄ στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (2011), πρόεδρος της επιτροπής αξιολόγησης υποψηφίων προς επιμόρφωση για τη διδακτική και την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση του Ο.ΕΠ.ΕΚ. (2011), επιμορφωτής σε δύο τμήματα εκπαιδευτικών ΠΕ 70 (Δασκάλων Α/θμιας) στο έργο της «Ταχύρρυθμης Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Εφαρμογή της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης» (Τ4Ε) του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευση και διά βίου μάθηση 2014-2020», επιμορφωτής στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στο διδακτικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Μέλος ερευνητικής ομάδας ΓΡΑΔΙΜ, 2002-23), κ.ά. Έχει συνεργαστεί ως Επιστημονικός Συνεργάτης με την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2003-06), με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π., 2016-17) ως επιβλέπων μεταπτυχιακών διατριβών και ως εκπαιδευτής της ενότητας «Εμψύχωση, τεχνολογία και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επικοινωνία» του προγράμματος e-learning, στο “Learn Inn” του Ε.Κ.Π.Α (2019-21). Από το ακαδημαϊκό έτος 2019 ως και σήμερα διδάσκει, μαζί με την Επίκουρη Καθηγήτρια Κλειώ Φανουράκη, το μάθημα «Θέατρο και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση» στην κατεύθυνση «Διδακτική του Θεάτρου» του ΠΜΣ «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση» του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και από το 2022-23 το μάθημα «Μεθοδολογία Έρευνας στη Θεατρολογία» στο ίδιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Επίσης δίδαξε το 2020-21 ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ.) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), Καθηγητής - Σύμβουλος στη Θεματική Ενότητα (ΕΤΑ50) «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: θεωρία, θεσμοί και λειτουργίες» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης-επιστήμες της αγωγής» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και από το 2021 έως σήμερα στη Θεματική Ενότητα «ΕΤΑ60: Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: online learning και e-learning» του ίδιου μεταπτυχιακού προγράμματος. Από τον Οκτώβριο του 2017 εργάζεται ως Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.), διδάσκοντας τα μαθήματα «Επιχειρησιακή Πληροφορική» και «Μεθοδολογία Έρευνας». Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη χρήση των Τ.Π.Ε. και την ηλεκτρονική μάθηση στην εκπαίδευση, την ενσωμάτωση και αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για το Θέατρο/Δράμα στην εκπαίδευση, το Blended Learning και τη Μεθοδολογία Έρευνας. Έχει συγγράψει δύο βιβλία, εκ των οποίων τη μονογραφία: «Οι ψηφιακές τεχνολογίες για το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση (2023)» και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις άρθρων σε πολλά ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια και έγκριτα ξένα ακαδημαϊκά περιοδικά.

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις:

Μονογραφία:

Ζακόπουλος, Βασίλης, Οι ψηφιακές τεχνολογίες για το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση. Ο υποστηρικτικός ρόλος των ψηφιακών μέσων στην έρευνα και στην πράξη. Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2023. ΙSBN: 978-960-02-4103-7.

Σε διεθνή περιοδικά με κριτές:

Zakopoulos, V., Makri, A., Ntanos, S. and Tampakis, S. (2023). Drama/theatre performance in education through the use of digital technologies for enhancing students’ sustainability awareness: a literature review, Sustainability, 15, 13387. doi.org/10.3390/su151813387

Fanouraki, C. and Zakopoulos, V. (2023). Interacting through Blogs in Theatre/Drama Education: A Greek Case Study, Journal of Interactive Media in Education, (1): 2, pp. 1–16. DOI: doi.org/10.5334/jime.775