Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Διδάκτωρ του τμήματος Κλασικών Σπουδών του Kingʼs College University of London. Αντικείμενο της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε με υπεύθυνη καθηγήτρια την Edith Hall, και με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση και του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, τα Ταξίδια στη Θάλασσα στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία. Αριστούχος απόφοιτος του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας Γ. Κιμούλη. Δίδαξε Ιστορία Θεάτρου στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Την περίοδο 2018-2020 δίδαξε ως εντεταλμένος διδάσκων τα μαθήματα Σκηνοθεσίας και Δραματικής Μονολογικότητας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, ενώ την περίοδο 2020-2023 δίδαξε το μάθημα της Ανάλυσης παράστασης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του ίδιου τμήματος. Από το 2008 μέχρι το 2017 ήταν μέλος της ελληνικής ερευνητικής ομάδας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης των Παραστάσεων του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος. Συμμετείχε ως δραματολόγος στο Project Ιστορίας «Συνέβη στην Ελλάδα» που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου. Συνεργάστηκε επίσης ως θεατρολόγος με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στο Φεστιβάλ Νεοελληνικού Έργου με τίτλο «Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο» (2017-2020) και στο πρόγραμμα «Από το Μουσείο στο Θέατρο. Ανιχνεύοντας τη Θεατρική Πράξη της Αρχαίας Τραγωδίας» (2020-2021). Την περίοδο 2020-2021 συμμετείχε στη μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα «Το φιλμ νουάρ στην Ελλάδα». Έχει αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη δραματουργική επεξεργασία σε παραστάσεις αρχαίου δράματος (Αγαμέμνων, Beton 7, Σκην. Π.Μιχαηλίδης, 2012 - Αγαμέμνων, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, Σκην. Ν.Κοντούρη, 2013 - Πέρσες, ΚΘΒΕ, Σκην. Ν. Κοντούρη, 2014). Έχει λάβει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα, έχει κάνει εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια, ενώ έχει δημοσιεύσει μελέτες για το νεοελληνικό θέατρο και την αρχαία ελληνική τραγωδία. Ασχολείται με τη θεατρική μετάφραση και τη διασκευή. Έχει γράψει το θεατρικό έργο Μικρασία, μια δραματουργική σύνθεση βασισμένη σε μαρτυρίες προσφύγων. Τ0 2022 παρουσίασε την παράσταση Pass-Portη οποία βασίστηκε στη διδακτορική του διατριβή. Έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, τις παραστάσεις: Άθαφτοι Νεκροί (διασκευή στο θεατρικό έργο του Irwin Shaw Θάψτε τους νεκρούς),Χορεύοντας στην Ομίχλη της Amanda Wittington, Μικρός Έγιολφ του Henrik Ibsen, Τέλος του παιχνιδιού του Samuel Becket, Sex Cells της Anna Longaretti, Κοντραμπάσο του Patrick Suskind, La Cocinera του Eduado Machado, Σοφία του Ignacio Garcia May, Donna Abbandonata ή πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου της Γλυκερίας Μπασδέκη, Κτίριο της Πένυς Φυλακτάκη, Σημάδια στην Ομίχλη του Stephen Sachs, Τα Πουλιά του Conor McPherson, Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι του Nick Payne, Σόνια, Βάνια, Μάσα και Σπάικ του Christoper Durang, Καλιφόρνια Ντρήμιν του Βασίλη Κατσικονούρη.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

  • 2023 Leonidas Papadopoulos, «The unhellenic attire of choruses as image of the ‘other’ in ancient Greek tragedy» στο Textiles in Motion Dress for Dance in the Ancient World Ancient Textiles Series, Oxbow Books.
  • 2023 «Νόσος και ἄκος. Το θέατρο στην εποχή του Covid-19» «Θέατρο και παραστατικές τέχνες τον 21ο αιώνα» - Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.
  • 2022 Leonidas Papadopoulos, Anna Poupou, Eva Stefani, «Τhe Reception of US and French Film Noir in Post-War Greece, 1945-1958» στο Journal of Greek Media and Culture.