Ο Γιώργος Π. Πεφάνης είναι Καθηγητής Φιλοσοφίας και Θεωρίας του Θεάτρου και του Δράματος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και κριτικός θεάτρου. Είναι διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών και πρόεδρος του ίδιου Τμήματος. Διευθύνει το Εργαστήριο «Θέατρο-Φιλοσοφία-Εκπαίδευση» και αρθρογραφεί στην εφημερίδα Το Βήμα και σε άλλα έντυπα. Είναι επίσης καθηγητής και συντονιστής στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, όπου διδάσκει ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου από το 2008 έως σήμερα (ΕΛΠ44).
Έχει εργαστεί ως σύμβουλος δραματολογίου στο Εθνικό Θέατρο (1998-2000), ως επιστημονικός συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών (2000-2003), όπου είχε εκλεγεί ερευνητής (2003) και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (2011-2013).
Διετέλεσε επιμελητής έκδοσης της Παραβάσεως, του Επιστημονικού Δελτίου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (από το 2022 έχει αναλάβει τη συνδιεύθυνσή της), από το 2003 μέχρι το 2013, ήταν σύμβουλος δραματουργίας του θεατρικού οργανισμού «Ithakart» (Los Angeles, USA) και μέλος της ερευνητικής ομάδας JE 2487 (Université Paul Valéry, Montpellier, France). Είναι μέλος της Société des ÉtudesNéohelléniques (SEN) desNéo-HellénistesdesUniversitésFrancophones (Paris, France), της International Association of Aesthetics, του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, της Ελληνικής και της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας κ.ά. Διετέλεσε διευθυντής των εκδοτικών σειρών για το θέατρο: «Θεατρική βιβλιοθήκη» των εκδόσεων «Δίαυλος», «Δράμα και δρώμενα» των εκδόσεων «Πολύτροπον». Διευθύνει τη σειρά «Θεατρικοί τόποι» και «Μεγάλοι θεατρικοί τόποι» των εκδόσεων «Παπαζήσης».
Έχει δημοσιεύσει περί τις 200 επιστημονικές μελέτες σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και σε συλλογικούς τόμους, πολλές κριτικές θεάτρου, άρθρα, επιφυλλίδες και βιβλιοκρισίες σε εφημερίδες και περιοδικά. Είναι συγγραφέας είκοσι έξι βιβλίων γύρω από το θέατρο, τη λογοτεχνία και τη φιλοσοφία, μίας ποιητικής συλλογής και δύο μεταφράσεων. Το βιβλίο του Το βασίλειο της Ευγένας. Λογοτεχνικά διακείμενα και ανθρωπολογικά περιεχόμενα στην Ευγένα του Θεοδώρου Μοντσελέζε, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2005, διακρίθηκε με τιμητική διάκριση καλύτερου θεατρολογικού συγγράμματος την περίοδο 2005-2006, από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Στα τελευταία του βιβλία συγκαταλέγονται τα εξής: Περιπέτειες της αναπαράστασης. Σκηνές της θεωρίας ΙΙ (2013), Φαντάσματα του θεάτρου.Σκηνές της θεωρίας ΙΙΙ (2013), Η λάμψη του χρήματος στη νεοελληνική λογοτεχνία. Από την Κρητική Αναγέννηση έως σήμερα (επιμ.) (2014), Θιασώτες και φιλόσοφοι. Σκιαγράφηση μιας θεατροφιλοσοφίας (2016), Θεατρικά Bestiaria. Θεατρικές και φιλοσοφικές σκηνές της ζωικότητας (2018), Η φιλοσοφία επί σκηνής. Θεατροφιλοσοφικές εστιάσεις (επιμ.) (2019), Εφαρμοσμένο θέατρο: ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και μάθησης μέσω παραστατικών τεχνών (επιμ. με την Kλειώ Φανουράκη) (2021) και Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, (επιμ. με την Ιωάννα Αθανασάτου) (2021), Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, (επιμ. με τον Παναγιώτη Μιχαλόπουλο), Παπαζήσης, Αθήνα 2023.