Ο Σίμος Παπαδόπουλος είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και εμψυχωτής θεάτρου. Το έργο του επικεντρώνεται στη θεατρική και θεατροπαιδαγωγική έρευνα και συγγραφή, με μονογραφίες, δημοσιεύματα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους, επιστημονικές επιμέλειες βιβλίων, εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια και εποπτεία στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τη Θεατρική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συμμετέχει σε ερευνητικά έργα, μεταπτυχιακά προγράμματα και επιτροπές, στο πλαίσιο των οποίων έχει αναλάβει την οργάνωση ελληνικών και διεθνών συνεδρίων και την έκδοση συλλογικών τόμων. Έχει επιβλέψει διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες, που αφορούν τη διεπιστημονική σύνδεση της Παιδαγωγικής του Θεάτρου με αντικείμενα από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες στο ΔΠΘ και σε άλλα πανεπιστήμια. Στην κατεύθυνση αυτή υπηρετεί τη λειτουργική σχέση θεωρίας και πράξης με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ, ΔΠΘ «Ετερότητα και Παιδαγωγική του Θεάτρου» και με τις μελέτες του Με τη Γλώσσα του Θεάτρου (Κέδρος, 2007), Παιδαγωγική του Θεάτρου (2010) και Θέατρο στην εκπαίδευση και αρχαία ελληνική σκέψη.Μίμησις τοῦ καλλίστου βίου (Παπαζήσης, 2021). Η ερευνητική, διδακτική και καλλιτεχνική δράση του αναφέρεται στην παιδαγωγική του θεάτρου, στην ανάλυση του δραματικού κειμένου, στο θέατρο για παιδιά και νέους, στο έργο των Μπρεχτ και Τσέχωφ.
Συγγραγικό έργο
(ενδεικτικό)
Μονογραφίες – Εκπαιδευτικό υλικό ΙΕΠ
Πέντε (5) [σε επιλογή]
5. Παπαδόπουλος, Σ. (2021). Θέατρο στην εκπαίδευση και αρχαία ελληνική σκέψη. Μίμησις τοῦ καλλίστου βίου. Αθήνα: Παπαζήσης. [ISBN: 978-960-02-3720-7] (σσ. 370).
4. Παπαδόπουλος Σ., Παπακώστα, Α., Τζαμαργιάς, Π. [Επόπτης & Συν.] (2022). Οδηγός Εκπαιδευτικού. Θεατρική Αγωγή Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.(2η έκδοση) (σσ. 324).
3. Παπαδόπουλος Σ., Παπακώστα, Α., Τζαμαργιάς, Π. [Επόπτης & Συν.] (2021). Πρόγραμμα Σπουδών Θεατρικής Αγωγής Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
2. Παπαδόπουλος, Σ. (2010). Παιδαγωγική του Θεάτρου. Αθήνα: Αυτοέκδοση. [ISBN: 978– 960–93–2014–6] (σσ. 686).
1. Παπαδόπουλος, Σ. (2007). Με τη Γλώσσα του Θεάτρου. Η διερευνητική δραματοποίηση στη διδασκαλία της Γλώσσας. Αθήνα: Κέδρος. [ISBN: 978–960–04–3641–9] (σσ. 264).
Επιστημονικές επιμέλειες συλλογικών έργων–Πρακτικών συνεδρίων
Πέντε (5) [σε επιλογή]
5. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.εκδ). (2021). Ο χρόνος στο θέατρο. Θεατρική μνήμη ενός άχρονου παρόντος. Αθήνα: Παπαζήσης. [ISBN: 978-960-02-3721-4] (σσ. 719).
4. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2016). Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. Αθήνα: ΘΑΛΗΣ - ΕΚΠΑ. [ISBN: 978-618-82007-2-2] (σσ. 340).
3. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2016). Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα. Αλεξανδρούπολη: ΘΑΛΗΣ - ΕΚΠΑ, ΔΠΘ. [ISBN: 978-618-82644-0-3] (σσ. 342).
2. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2015). Θέατρο και θεατρικές τεχνικές στην Αγωγή και την Εκπαίδευση. Αθήνα: ΘΑΛΗΣ - ΕΚΠΑ. [ISBN: 978-618-82007-1-5] (σσ. 473).
1. Παπαδόπουλος, Σ. (επιμ.). (2014). Η Σύνοδος των Τεχνών στο σημερινό Σχολείο. Αλεξανδρούπολη: ΘΑΛΗΣ - ΕΚΠΑ, ΔΠΘ. [ISBN: 978-960-93-6446-1] (σσ. 624).
Άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά
Πέντε (5), [σε επιλογή, κατά την τελευταία πενταετία]
5. Papadopoulos, S., Karagianni, A., & Filippoupoliti, A. (2022). Inquiry Drama as a Method to Explore the Museum Environment. An Action Research Example at the Historical Museum of Alexandroupolis (Greece). Culture. Society. Economy. Politics, 2(2), 80-99. [ISSN: 2810-2010].4
4. Papadopoulos, S. & Mamali, E. (2021). Teaching complex, abstract concepts through embodied learning: a drama-based approach. Drama Research: International Journal ofDrama in Education, 12(1), 1-19 [ISSN: 2040-2228].
3. Papadopoulos S. & Baros W. (2019). Orfans by Dennis Kelly. Dramaturgy and interkultural paideia. Pedagogy: theory & praxis, 10, 47-56. [ISSN: 1790-8728].
2. Papadopoulos, S. (2018). The integration of drama education in the subject of Modern Greek Language in Greek primary education. The Journal of Drama and TheatreEducation in Asia (DaTEAsia), 8(1), 113-137 [ISSN: 2218-4155].
1. Papadopoulos, S. & Kosma, G. (2018). Action Research in the EFL (English as a Foreign Language) learning context: an educational study by means of the dramatic teaching approach Mantle of the Expert. Drama Research: International Journal of Drama inEducation, 9(1). [ISSN: 2040-2228].